mandag 21. desember 2009

Jeg blir så sint

overgrep

screenshot fra Aftenposten.no, bildet er linket til saken.


Fra en tidligere kladd som aldri ble publisert:
Idag satt jeg fredlig og rolig ved frokostbordet spiste rundstykker med brunost og drakk melk, da jeg nærmest satt melken i halsen. En mann i Kongsberg hadde gjennom flere år missbrukt sin stedatter seksuellt. Veit dere hvor mye han fikk i fengselsstraff? 1 år og 4 måneder!! Det er faen meg ikke riktig, skal en voksen mann som er 100% annsvarlig for sine egene handlinger få 1 år og 4 måneder bak lås og slå for å ha ørdelagt en person for resten av livet? Er dette virkelig rettferdig?
Et annet eksempel er en gang jeg bladde gjennom på dagbladet.no, på den ene ingressen stod det “Mann 7 år i fengsel for dokumentforfalskning” og på ingressen under stod det “Mann 2 år i fengsel for seksuelle overgrep på mindreårige”. Er dette riktig? Lever vi virkelig i et samfunn som gjør at mennskeliv og psykisk helse er mindre viktig en PENGER?! Jeg blir så sint at jeg får lyst til å kaste noe hardt og tungt på noen.
Dette er idioti på høyeste nivå! Jeg blir så sint og skuffet over det norske rettssystemet når jeg ser sånne ting. At vi som er ett av de rikeste landene i verden skal ha det sånn!?!
---
Synes du dette er rettferdig?

1 kommentar:

Espen sa...

Jeg... jeg veit ikke hva jeg skal si. Jeg blir frustrert, forvirra og utrolig sur på en gang.
På godt engelsk - it's beyond my fucking belief!

Sitat.


En ting jeg har merka med deg er at idet man tror man kjenner deg skjønner man at man aldri kan forstå deg. Derfor er du underlig. - Morten.

Kontaktinfo.

Msn: elisabeth-bv@hotmail.com
Mail: evikanes@gmail.com
Facebook: Elisabeth B Vikanes
Nettby: Epleelly

Blogglisten